ד"ר אורלי מלמד

טלפון
דוא"ל
melamed.orly@gmail.com
שעות קבלה
יום ב', 18:00-17:001, בתיאום מראש
    קורות חיים

     

    השכלה:

    תואר ראשון במדעי המדינה וסוציולוגיה, אוניברסיטת תל אביב.

    תואר שני בקומוניקציה ועיתונאות, האוניברסיטה העברית, ירושלים (בהצטיינות).

    תואר שלישי, המחלקה למדעי המדינה, בית הספר לתקשורת, אוניברסיטת בר אילן.

     

    נושא התזה לתואר שני: הטוקבק בישראל - מראה משקפת ו/או מטוטלת מאזנת של השיח העיתונאי? מנחה: פרופ' מנחם בלונדהיים.

    נושא הדוקטורט: צריכה ויצירה של תגובות ותוכן גולשים באינטרנט: שימושים, נושאים ומאזן חליפין של סיפוקים. מנחה: פרופ' שמואל ליימן-ווילציג

     

    נושאי הוראה ומחקר:

    תקשורת חדשה ילדים ובני נוער, תקשורת חדשה ככלי ליזמות חברתית ועסקית,  צילום ככלי טיפולי וחינוך לתקשורת וקולנוע.

     

    קורסים:

    תקשורת חדשה ודור העתיד - השפעות ואתגרים (סמסטר א') - 63-216-01

    תקשורת חדשה: אקטיביזם חברתי ויזמות עסקית (סמסטר ב') - 63-217-01

     

    ניסיון מקצועי:

    בעבר עורכת, כתבת ותחקירנית בנושאי מדע, טכנולוגיה, הייטק  וניהול במגוון מגזינים וחברות פרסום.

    מרצה בנושאי תקשורת חדשה ומסורתית ומדריכה פדגוגית להכשרת מורים לתקשורת וקולנוע בסמינר הקיבוצים ובמכללת לוינסקי. מייסדת ומנהלת בעבר של פורום המורים לתקשורת וחברה  באתר האינטרנט "עושים תקשורת", עמלנט. כיום מרצה, מנחת סדנאות וחוקרת בנושאי  תקשורת חדשה, חינוך לתקשורת וצילום דיגיטלי ככלי טיפולי.

     

    פרסומים

     

     

    מלמד, א'. וכלפון, ד'., תפקיד התקשורת בהתפתחות תנועת המחאה לשינוי שיטת הממשל. פתו"ח - כתב עת בנושאי פוליטיקה תקשורת וחברה, 1, אוניברסיטת בר-אילן.

    וולף, י'. ומלמד,  א'. (2008). סקירת ספרות בתחום הוראת התקשורת. מכון סאלד ומשרד החינוך,    

    האגף לפיתוח תכניות  לימודים.

          http://meyda.education.gov.il/files/Tochniyot_Limudim/Portal/Skirot/Tikshoret.pdf 

    מלמד, א' (עומד לצאת ב-2013), למה צלצלו פעמוני הטוקבק? (פרק במקראה "יצרכנות" בעריכת ד"ר שי הרשקוביץ, מכללת ספיר)

     

    Melamed, O., Wadmany, R. and Zeichner, O. (2011). An Integrative Approach to Planning and Teaching Educational Programs Related to the Intelligent Use of the Internet in a Teachers’ Training College. Proceedings of the ATEE 35th conference 2010, 26-30 August 2010  (Expected).              

    פרסומים פדגוגיים ותקשורתיים לא אקדמיים

    מלמד, א' ובלושטיין, ר' (עורכות). שומר-סף, כיווני תקשורת בחינוך, גיליון 1, מאי 2000.

    מלמד, א' ובלושטיין, ר' (עורכות). שומר-סף, כיווני תקשורת בחינוך, גיליון 2, ספטמבר 2000.

    מלמד, א' ובלושטיין, ר' (עורכות), שומר-סף, כיווני תקשורת בחינוך, גיליון 3, מאי 2001.

    מלמד, א' (2001).עיתוני בית ספר – מוצר תקשורתי במלכוד חינוכי, שומר-סף, כיווני תקשורת בחינוך, גיליון 3.

    תדהר, ח' ומלמד, א' (2003). המורה בעידן הרייטינג, פנים, 24.

    http://www.itu.org.il/Index.asp?ArticleID=1575&CategoryID=536&Page=2

    מלמד, א' (2012, אפריל 1). אחד עם אג'נדה, העין השביעית.

    http://www.the7eye.org.il/DailyColumn/Pages/040112_One_with_agenda.aspx

    מלמד, א' (2012). הסרט הסתיים. עכשיו מה? מודל רב-תכליתי לניהול דיון בכתה בעקבות           צפייה בסרט, הד החינוך, כרך פ"ו, גיליון 05.

    תאריך עדכון אחרון : 03/07/2022