דו חוגי מובנה תקשורת מזרח תיכון

תוכנית לתואר ראשון במסלול דו חגי מובנה תקשורת - מזרח תיכון

תיאור המסלול

בעידן העכשווי, המזרח התיכון נפתח למידע תקשורתי בכיוונים רבים: מדינות במזרח התיכון החוצה (כמו אל ג׳זירה, (מבחוץ לתוך המזרח התיכון (כגון: ערוצי לוויין מערביים המשדרים למדינות ערב,( בנוסף למידע ב,רשתות החברתיות(בתוך אוכלוסיות המזרח התיכון לבין עצמן) הבסיס להתארגנויות המהפכניות של ״אביב הערבי״ או מניעת מהפכות כפי שקרה בטורקיה לאחרונה. כל זה בנוסף למאמצי משטרים אוטוקרטיים להגביל את המידע המתקבל מהתקשורת המקומית והעברת מידע תעמולתי בלבד לנתינים שלהם.

היום, זירת העימות בין קבוצות דתיות ואתניות בתוך המדינה וגם בין מדינות אינה רק שדה הקרב  — ואולי בעיקרזירת אמצעי התקשורת; זאת כדי לגייס תומכים, לנגוח ביריבים, ולהשפיע על דעת הקהל האזורי והבינלאומי.

ייחודיות המסלול

תוכנית משולבת זו בין לימודי תקשורת ולימודי מזרח התיכון פותחת בפני הסטודנט את הקשר ההדוק בין שני עולמות תוכן אלה. מכאן נפתח מגוון אפשרויות תעסוקה בתחומים שונים: עיתונאות משודרת וכתובה) בדגש על מזרח התיכון) מודיעין; מדיניות חוץ; סחר עם מדינות המזרח התיכון; הוראת תקשורת ו/או מזרח תיכון; מחקר בתחומים אלה (מכוני מחקר; מחקר עבור כוחות ביטחון; מחקר אקדמי, תקשורת חדשה על כל גווני ועוד.

תוכנית הלימודים מורכבת מקורסים מרתקים. מצד אחד: תקשורת המונים, תקשורת חדשה, דעת קהל, יחסי ציבור, רטוריקה, דיני תקשורת; וכו׳. מצד שני: מבוא למזרחנות, תולדות האיסלאם, קורסים רבים במזרח התיכון בעת החדשה, וכמובן לימוד אינטנסיבי של השפה הערבית.

 

אפשרויות תעסוקה

שילוב שני המסלולים פותח בפני הסטודנט מגוון אפשרויות תעסוקה הן בתחום הציבורי כמו משרדי ממשלה, פירמות עסקיות עמותות ואירגונים ביטחוניים והן בתחום התקשורת, כגון :ערוצי חדשות, פרסום , שיווק, דוברות, יחסי ציבור ועוד.

 

היקף הלימודים

במסלול דו חוגי מובנה תקשורת מזרח תיכון ילמד הסטודנט תקשורת כמסלול ראשי (27 ש"ש)

ומסלול ראשי נוסף במזרח תיכון  (25 ש"ש). בכך יתמחה הסטודנט בלימודי תקשורת תוך שילוב תחום המזרח התיכון.

תואר ראשון במסלול זה מתפרש על פני 3 שנים וכולל קורסי חובה, קורסי בחירה, סדנא מעשית וסמינריונים.

 

תנאי קבלה

תנאי הקבלה לביה"ס לתקשורת כוללים ציון משוקלל של פסיכומטרי ובגרות. תנאים אלו משתנים מידי שנה על-פי היצע וביקוש.

סטודנט בעל ממוצע 98 ומעלה בבגרות לא מחוייב בפסיכומטרי. במקרה זה יש להיבחן במבחן אמיר/אמירם לקביעת רמת האנגלית.

מחשבון סיכויי קבלה: https://shoham.biu.ac.il/kabala/

תנאי קבלה לפי ממוצע בגרות ללא פסיכומטרי: https://www.biu.ac.il/registration-and-admission/information/acceptance-no-psychometry

תנאי קבלה לבוגרי מוסדות חרדים: https://www.biu.ac.il/page/11454

תנאי קבלה לבעלי תעודות מחו"ל: https://www.biu.ac.il/page/9139

 

מערכת השעות לשנה"ל תשפ"ד

מצ"ב קישורים למערכות בתקשורת דו חוגי מובנה עם מזרח תיכון לשנים א+ ב. לתשומת ליבכם, ייתכנו שינויים במערכת השעות ויש לוודא מול מזכירות בית הספר לתקשורת לקראת סוף אוגוסט האם בוצעו שינויים במערכת השעות של תקשורת.

הקורסים של מזרח תיכון המופיעים במערכת המוצגת באתר זה הינם על פי מערכת שנשלחה אלינו ממזרח תיכון ולנוחיותכם. לתשומת ליבכם, במערכות אלו מופיעים רק קורסי חובה במזרח תיכון, קורסי הבחירה והסמינריונים במזרח תיכון רבים ומגוונים וניתן לברר זאת מול המחלקה למזרח תיכון. סטודנט שרוצה לוודא לגבי שיבוץ סופי של קורסים במזרח תיכון יוכל לבדוק זאת במעמד הרישום למערכת השעות או לקראת סוף אוגוסט מול המחלקה למזרח תיכון שלא חלו תזוזות בשיבוץ הקורסים:

מערכת שעות שנה א'

מערכת שעות שנה ב'

מערכת שעות קורסי בחירה וסמינריונים

 

תקשורת ראשי 27 ש"ש, מזרח תיכון 25 ש"ש, יהדות 10ש"ש .

בנוסף יש חובת הבעה , אנגלית וקורסי העשרה / כלליים ( על כך ניתן הסבר מפורט בהנחיות לרישום , לקראת ההרשמה באילנט)

לנרשמים לתואר ראשון בתקשורת, יש אפשרות, על בסיס אישי, לשלב כבר בשנת הלימודים השניה לתואר בתקשורת, לימודים לקראת תעודת הוראה. ניתן לסיים את התואר ואת תעודת ההוראה במקביל.

* ביה"ס שומר לעצמו את הזכות לערוך שינויים בתנאי הקבלה ובתכניות הלימודים