דו חוגי מובנה - תקשורת וסוציולוגיה אנתרופולוגיה

תוכנית לתואר ראשון במסלול דו חוגי מובנה תקשורת סוציולוגיה ואנתרופולוגיה

תיאור המסלול

בעשורים האחרונים ממלאת המדיה הדיגיטלית תפקיד מכריע בעיצובם מחדש של תהליכים חברתיים, תרבותיים ופוליטיים. כתוצאה, אנו עדים לשינויים מבניים בארגון החברתי, במנגנוני השליטה ובהיררכיות חברתיות. העולם הדיגיטלי מרחיב את הפעילות הפוליטית-חברתית (כמחאה, תעמולה וטרור); ידע מומחים (רפואי, משפטי ופסיכולוגי) מונגש לציבור הרחב; האנציקלופדיה הפופולרית בעולם – ויקיפדיה -  מייצרת ידע באמצעות מתנדבים בתהליך דמוקרטי; ענפים כלכליים מאורגנים מחדש סביב דפוסים חדשים של ייצור ושיווק; מימון וצריכה מבוזרים באמצעות האינטרנט (קוד פתוח, מיקור ומימון-המונים); ואף בחירת בני-זוג ומיון והשמת מועמדים לעבודה נעשים כיום בסיוע אלגוריתמים.

שינויים אלו משפיעים לא רק על המבנה החברתי ומאפייני צריכה וייצור התקשורת, אלא על התרבות בכלל.  אתרים כדוגמת פייסבוק, המבוססים על תכני היצרכנים (הכלאה של צרכנים יצרנים), משנים את יחסי הגומלין בין תעשיית המדיה לצרכנים שלה ואת מאפייני צריכת וייצור התקשורת. באתרים נוצרים עולמות משמעות חדשים, זהויות חדשות, חוויות עולם חדשות, מאגרים לשוניים וסמליים חדשים ועוד. באינטרנט מתעצבת תרבות דיגיטלית חדשה של רומנטיקה ואינטימיות בין אנשים קרובים ובין זרים ונפתחות זירות חדשות להצגת-העצמי, למשחקי שפה ולשון, ליצירתיות ולעיצוב הזיכרון הפרטי הקולקטיבי.

ייחודיות המסלול

השינויים העמוקים בעולם המדיה ובמאפייני התקשורת והתרבות הקשורים בו מציבים אתגרים משמעותיים הן בפני חוקרי התקשורת והן בפני סוציולוגים ואנתרופולוגים. מטרת ההתמחות במדיה ותרבות דיגיטלית היא לאפשר לסטודנטים כבר בתואר הראשון להתמקד בהתפתחויות הטכנלוגיות- תרבותיות האחרונות, ולרכוש כלים תיאורטיים הן מתחום לימודי התקשורת, הן מתחום הדעת של הסוציולוגיה והאנתרופולוגיה. שילוב זה מצייד את הסטודנטים גם בכלים מתודולוגיים ויישומיים הנדרשים לניהול מחקר של האינטרנט ו/או באמצעות האינטרנט ופלטפורמות תקשורתיות חדשות אחרות. המרכזיות החברתית והכלכלית של זירות מקוונות ותהליכי דיגיטציה הופכת את הידע שמציע השילוב לבסיס חשוב לא רק כידע טהור אלא גם כמומחיות וידע יישומי עבור סטודנטים המבקשים לרכוש תובנות, כלים ומיומנויות שיסייעו להם בשוק התעסוקה.

 

אפשרויות תעסוקה

שילוב סוציולוגיה ואנתרופולוגיה (תחום חקר התרבות) יחד עם מקצוע התקשורת פותח בפני הסטודנט מגוון אפשרויות תעסוקה הן בתחום הציבורי כמו משרדי ממשלה, עמותות ואירגונים בטחוניים הן בעולם העסקי (הזקוק לתקשורת שיווקית, בין השאר) הן בתחום התקשורת, כגון ערוצי חדשות, פרסום, דוברות, יחסי ציבור ועוד.

 

היקף הלימודים

במסלול דו חוגי מובנה תקשורת סוציולוגיה ואנתרופולוגיה ילמד הסטודנט תקשורת כמסלול ראשי (50 נ"ז) ומסלול ראשי נוסף בסוציולוגיה ואנתרופולוגיה (50 נ"ז), קורסי יסוד 20 נ"ז.   

בנוסף יש חובת הבעה , אנגלית וקורסי העשרה / כלליים (על כך ניתן הסבר מפורט בהנחיות לרישום , לקראת ההרשמה)

תואר ראשון במסלול זה מתפרש על פני 3 שנים וכולל קורסי חובה, קורסי בחירה, סדנא מעשית וסמינריונים.

 

תנאי קבלה

תנאי הקבלה לביה"ס לתקשורת כוללים ציון משוקלל של פסיכומטרי ובגרות. תנאים אלו משתנים מידי שנה על-פי היצע וביקוש.

 מחשבון סיכויי קבלה: https://shoham.biu.ac.il/kabala/

תנאי קבלה לפי ממוצע בגרות ללא פסיכומטרי: https://www.biu.ac.il/registration-and-admission/information/acceptance-no-psychometry

תנאי קבלה לבוגרי מוסדות חרדים: https://www.biu.ac.il/page/11454

תנאי קבלה לבעלי תעודות מחו"ל: https://www.biu.ac.il/page/9139

 

מערכת שעות לשנה"ל תשפ"ה

 

* ביה"ס שומר לעצמו את הזכות לערוך שינויים בתנאי הקבלה ובתכניות הלימודים